Kişisel Verilerin Korunması Aydınlatma Metni
1-
VERİ
SORUMLUSU
6698
sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu (Bundan böyle “KVKK” olarak
anılacaktır.) uyarınca, kişisel veri; kimliği belirli veya belirlenebilir
gerçek kişiye ilişkin her türlü bilgiyi ifade eder. Revenus Kozmetik Tekstil
Üretim San. Tic. Ltd. Şti. (Bundan böyle “Şirket” olarak anılacaktır.)
6698 Sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu kapsamında kişisel verilerin
işleme amaçlarını ve vasıtalarını belirleyen, veri kayıt sisteminin
kurulmasından ve yönetilmesinden sorumlu olan veri sorumlusu sıfatıyla hareket
etmektedir.
2-
AMAÇ
Bu Aydınlatma Metni’nin amacı, KVKK’nın “Veri Sorumlusunun Aydınlatma Yükümlülüğü”
başlıklı 10. maddesi gereği; kişisel verilerinizin hangi amaçla işleneceği,
kişisel verilerinizin alınma şekilleri, kişisel verilerinizin kimlere ve hangi
amaçla aktarılabileceği, hukuki nedenleri ve haklarınız konularında sizi en
şeffaf şekilde bilgilendirmektir.
a) Kişisel Verilerinizin Hangi Amaçla İşleneceği
Şirket tarafından, KVKK’nın “Kişisel Verilerin İşlenme Şartları” başlıklı 5.
maddesi ve “Özel Nitelikli Kişisel Verilerin İşlenme Şartları” başlıklı 6. Maddesine
uygun olarak ve açık rızanıza dayalı olarak kişisel verileriniz işlenmektedir. Kişisel
verilerinizin aşağıdaki amaçlarla işlenmektedir:
- Şirket ürün ve
hizmetlerinin sunulabilmesi,
- Şirket internet sitesi ve mobil uygulama üyeliklerinin yapılması ve yürütülmesi,
- Sipariş verdiğiniz ve talep ettiğiniz ürün ve hizmetlerin satışı, ürün ve hizmetlerin ödeme süreçleri, siparişlerinizin tesliminin lojistik işbirliği sağlamak, faturaların düzenlenmesi, kayıt ve belgelerin düzenlenmesi, muhasebe ve finans sürecinin yönetilmesi, sözleşmelerin kurulması, çevrimiçi güvenliğin sağlanması,
- İnternet
sitesi ve mobil uygulamanın sorunsuz bir şekilde çalışmasının sağlanması,
- Hizmet ve
ürünlerin kalitesinin artırılmasına yönelik yapılacak olan müşteri
ilişkilerinin yönetimi,
- İlginiz
dahilinde ürün ve hizmet teklifleri sunmak, karşılaştırmalı ürün ev/veya hizmet
teklifleri sunmak, modelleme, mevcut veya yeni ürün çalışmaları ve/veya
geliştirmeleri,
- Şirket
tarafından sunulan ürün ve hizmetlerin ihtiyaç ve taleplerinize göre
özelleştirilmesini sağlamak,
- Ürün ve
hizmetlere yaptığınız yorumları yönetmek, paylaşmak, cevaplamak,
- Müşteri
memnuniyetinin ölçümlenmesi ve artırılması, şikâyet yönetimi, yeni hizmet ve
ürünler ile ilgili görüş ve önerilerinizi almak, sorun-hata bildirimlerinizi
almak, ürün ve hizmetlere, şikayet ve taleplerinize yönelik tarafınıza bilgi
vermek,
- Satış ve
pazarlama faaliyetleri için yapılacak size özel reklam, kampanya, avantajlar ve
diğer faydaları sunmak,
- Bilgi işlem
güvenliğinin sağlanması, bilgi işlem destek hizmetlerinin alınması, sistem
altyapısının korunması,
- Davranışsal
reklamcılık ve pazarlama, müşteri portföy yönetimi, hizmet kalitesinin
ölçülmesi ve geliştirilmesi, iletişim, optimizasyon, denetim, risk yönetimi ve
kontrol, promosyon, analiz, ilgi alanları belirleme, skorlama, profilleme,
- Şirket ticari
ve iş stratejilerinin belirlenmesi ve uygulanması amacı doğrultusunda, yürütülen
finans operasyonları, iletişim, pazar araştırması ve sosyal sorumluluk
aktiviteleri, satın alma operasyonları (talep, teklif, reklam, değerlendirme,
sipariş, sözleşme), şirket içi sistem ve uygulama yönetimi operasyonları,
hukuki operasyonları yönetmek,
- Satış ve
pazarlama faaliyetlerinin için analiz ve raporlama yapılması,
- Mevzuattan
kaynaklanan yükümlülüklerin yerine getirilmesi,
- Yetkili kamu kurum ve kuruluşları, idari makamlar ve adli makamların usulüne uygun taleplerinin ve yasal yükümlülüklerin yerine getirilmesi,
b) İşlenen
Kişisel Verilerin Kimlere Ve Hangi Amaçla Aktarılabileceği
Şirket tarafından toplanan kişisel verileriniz; yalnız yukarıda açıklanan
amaçların gerçekleştirilmesi ile amacıyla;
- Şirket iş
ortaklarına, tedarikçilerine, hissedarlarına, yurt dışı şirketlerine, yurt dışı
iştiraklerine KVKK’nın 8. Ve 9. Madde hükümlerine bağlı kalarak ve açık
rızanıza dayalı olarak yukarıda açıklanan kişisel veri işleme amaçları
çerçevesinde veri aktarabilir.
- Şirket,
kanunen kendisinden bilgi talep etmeye yetkili kamu kurum ve kuruluşları, idari
makamlar ve adli makamların usulüne uygun taleplerini yerine getirmek amacıyla
veri aktarımı yapabilir.
- Şirket, hizmet aldığı firmalar ile (banka ve finans kuruluşları, ödeme hizmeti sağlayıcıları, analiz ve değerlendirme firmaları, pazarlama, strateji ve danışmanlık firmaları, lojistik ve kargo firmaları, reklam ajansları, müşteri hizmetleri servisi veren çağrı merkezleri, elektronik ve/veya yazılı ileti gönderim hizmeti veren firmalar, işbirliği yaptığı gerçek veya tüzel kişiler, veri tabanı sağlayan firmalar, altyapı sağlayıcı firmalar ve güvenlik firmaları) KVKK’nın 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları, açık rızanız ve yukarıda açıklanan kişisel veri işleme amaçları çerçevesinde veri aktarılabilir.
c) Kişisel Veri Toplamanın Yöntemi ve Hukuki Sebebi
Kişisel verileriniz, Şirket tarafından elektronik
ortamda, Şirket’in internet sitesi, sosyal medya hesapları, anlaşmalı internet
siteleri, anlaşmalı online alışveriş siteleri, altyapı ve destek hizmeti alınan
firma, e-posta, telefon, SMS, çağrı merkezi, mobil uygulama kanallarından KVKK,
KVKK’nın 5. Madde hükümleri ve tüm sair mevzuat çerçevesinde, mevzuattan
kaynaklanan yükümlülüklerin yerine getirilmesi, yetkili kamu kurum ve
kuruluşları, idari makamlar ve adli makamların usulüne uygun taleplerini yerine
getirilmesi ve açık rızanız ile yukarıda açıklanan kişisel verilerinizi işleme
amaçlarına uygun olarak işlenecektir.
d) Kişisel Veri Sahibinin 6698 sayılı Kanun’un 11. Maddesinde Sayılan Diğer Hakları
Kişisel
veri sahibi olarak, KVKK’nın 11. Maddesi gereği haklarınız aşağıda
açıklanmıştır:
- Kişisel veri
işlenip işlenmediğini öğrenme,
- Kişisel
verileri işlenmişse buna ilişkin bilgi talep etme,
- Kişisel
verilerin işlenme amacını ve bunların amacına uygun kullanılıp
kullanılmadığını öğrenme,
- Yurt içinde
veya yurt dışında kişisel verilerin aktarıldığı üçüncü kişileri bilmek,
- Kişisel
verilerin eksik veya yanlış işlenmiş olması hâlinde bunların düzeltilmesini
isteme,
- KVKK 7.
maddede öngörülen şartlar çerçevesinde kişisel verilerin silinmesini veya yok
edilmesini isteme,
- (d) ve (e)
bentleri uyarınca yapılan işlemlerin, kişisel verilerin aktarıldığı üçüncü
kişilere bildirilmesini isteme,
- İşlenen
verilerin münhasıran otomatik sistemler vasıtasıyla analiz edilmesi suretiyle
kişinin kendisi aleyhine bir sonucun ortaya çıkmasına itiraz etme,
- Kişisel verilerin kanuna aykırı olarak işlenmesi sebebiyle zarara uğraması hâlinde zararın giderilmesini talep etme,
KVKK’nın
11. Maddesi ile belirlenen ve yukarıda kısaca açıklanan haklarınıza ilişkin
taleplerinizi info@caliner.com.tr e-posta adresine yazılı olarak veya mevzuatta
öngörülen diğer yöntemler ile iletmeniz
durumunda, Şirket, talebin niteliğine göre olabilecek en kısa sürede ve her
halde en geç otuz gün içinde talebinizi ücretsiz olarak sonuçlandıracaktır. Ancak, işlemin ayrıca bir maliyet
gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek
tarifeye göre tarafınızdan ücret talep edilebilecektir.
Talebinizin
niteliğine göre kimlik tespitine olanak sağlayacak bilgi, belge ve Veri Sahibi Başvuru Forumunun eksiksiz ve doğru olarak
Şirket’e sağlanması gerekmektedir. Başvurunuza ilişkin cevabın verilmesinden
önce Şirket’in kimliğinizi doğrulama hakkı saklıdır.
İşbu aydınlatma metni kapsamındaki uygulamaların
daha detaylı bir biçimde açıklanması veya geçerli mevzuata uygunluğun ve
güncelliğinin sağlanması amacıyla işbu metinde Şirket tarafından değişiklik
yapılabilir.
Veri Sorumlusu: Revenus Kozmetik Tekstil
Üretim San. Tic. Ltd. Şti.
E-posta Adresi: info@caliner.com.tr
Mersis No: 0734273700800001
Veri Sorumlusunu Temsilen Yetkili: Kemal EFEÇINAR